מדוע אנשים שולחים כל כך הרבה קורות חיים ולא מקבלים פניות לראיונות?
קיימות 3 טעויות נפוצות בכתיבת קורות חיים, המביאות לכך שאינכם אטרקטיביים מספיק למעסיק ונראים ברוב המקרים שבלוניים וצפויים, אל מול המתחרים שלכם.
מהן 3 הטעויות וכיצד ניתן להימנע מהן? טעות 1 – אנשים מבקשים לציין כל ניסיון וכל השכלה ואז המסמך עמוס בפרטים שחלק גדול מהם לא רלוונטיים למשרה. טעות 2 - הרבה פעמים כותבים את קורות החיים בצורה תיאורית וכללית – ואז המסמך אינו משדר עשיה. טעות 3 – אנשים כותבים בניסוח "מקובל" ושגרתי – ואז המסמך לא מעניין. למעשה, "מרוב יער לא רואים את העצים". כתיבה שבלונית מביאה לכך שרוב קורות החיים נראים דומה...
אז איך להמנע מטעויות אלה?
נסו לחשוב כמו המעסיק. תשאלו את עצמכם: האם קורות החיים מושכים את העין? האם הניסוח מעניין? האם קורות החיים רלוונטיים למשרה?
יותר מזה, שאלו את עצמכם בכנות: לו אתם הייתם המעסיק – והייתם מקבלים את קורות החיים הללו שלכם, האם הייתם מרימים טלפון אליכם?? אם התשובה היא שלילית, ברור שעליכם לעבוד על קורות החיים ולשפרם.
הנה שלושת עקרונות המפתח שעליך להקפיד עליהם, בכתיבת קורות החיים שלך:
בדוק את הדברים!